پنل مسلح شده

پنل مسلح شده

سالیان متمادی مهندسین و ساختمان‌سازان در پی دست یافتن به دیواری با تمامی مشخصات عملکردی و با حداکثر کارایی بوده‌اند. یکی دیگر از محصولات اتوکلاو شده هوادار که در کارخانه اردکان هبلکس تولید می‌شود پنل مسلح است. این محصول برای اجرای دیوار پیش‌ساخته و همچنین سقف بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. مواد اولیه پنل همان مواد اولیه‌ای است که برای تولید بلوک استفاده می‌شود .پروسه تولید نیز تا قالب‌ریزی با پروسه تولید بلوک مشترک است و پس‌ازآن مش‌های فولادی آماده‌شده به‌منظور مسلح کردن پنل و افزایش مقاومت در قالب‌ها جاگذاری می‌شود. ازآنجاکه بتن مورداستفاده در این پنل ها مشابه بتن AAC مورداستفاده در ساخت بلوک‌ها و دیگر قطعات است، باید خواص مکانیکی، فیزیکی و دوام آن‌ها، کلیه الزامات استاندارد ملی ایران (درصورتی‌که عدم تدوین استاندارد مربوطه، بر اساس استاندارد EN) را برآورده کند.

سبک‌سازی، ضد زلزله بودن، دوام و پایداری و عدم نیاز به نگهدارندهِ، مقاومت در برابر حرارت و صوت، همگی از مشخصات عملکردی یک دیوار هست. پنل های پیش‌ساخته به علت دارا بودن این مزایا و کاربرد آسان و سریع، سالهاست در بسیاری از کشورهای دنیا بخصوص کشورهای اروپایی، به‌عنوان یکی از مصالح ساختمانی اصلی و مطلوب مطرح می‌باشد. این دیوارهای بتنی مناسب‌ترین مصالح ساختمانی جهت ساخت دیوارها و جداکننده های فضاهای داخلی می‌باشند.

سطوح این دیوارها صاف و صیقلی است به همین دلیل سطح دیوار حاصل پس از نصب، آماده گچ کاری و نقاشی است. در چهار طرف پنل کام و زبانه وجود دارد که این کام و زبانه باعث تسریع در نصب، پایداری و مقاومت دیوار می‌گردد. این دیوار جهت ساخت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، اقتصادی‌ترین روش است. با استفاده از این نوع دیوارها می‌توانیم ۳۵ تا ۵۰ درصد در هزینه‌های کارگری و هزینه مصالح ساختمانی صرفه‌جوئی نمائیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *